Mastercam support

Vi erbjuder fullständiga supporttjänster för Mastercam. Eftersom det är utmanande att vägleda användningen av programvaran över telefon och våra experter kan vara upptagna, får du bäst support för Mastercam-frågor genom att skicka ett mejl till mikko.vepsalainen@camcut.fi.

Skicka Mastercam-filen och en kort beskrivning av problemet och den bearbetningsoperation som problemet berör via mejl.

Generellt stöder inte mejl bifogade filer över 20MB. Du kan minska storleken på Mastercam-filen genom att ta bort onödiga operationer och geometrier som problemet inte berör eller genom att skicka filen via en fildelningstjänst som WeTransfer.
https://wetransfer.com/

Eftersom vi får många supportmeddelanden, ge ditt meddelande en tydlig rubrik. En bra rubrik inkluderar vanligtvis företagets namn, maskinverktyget och en kort problemformulering, t.ex. Koneistamo Oy / Mazak-svarv / Profileringskedjning etc. Se till att ditt meddelande också inkluderar en signatur med din kontaktinformation för eventuella ytterligare frågor.

I vissa fall kan det vara hjälpsamt att spela in en video av vad som händer på skärmen. Det är lätt att spela in skärmen med Windows 10 operativsystemet. Genom att trycka på Windows-tangenten och G-tangenten kan du öppna spelmenyn, från vilken du kan spela in en video. Videon sparas som standard i mappen C:\Users\User\Videos\Captures

Vi strävar efter att besvara supportförfrågningar så snart som möjligt. Om situationen är brådskande, nämn detta i ditt meddelande så vi kan delegera förfrågan till någon annan om vi är upptagna för tillfället.

Se till att din Mastercam-hårdvara uppfyller programmets systemkrav; du kan hitta dem här:
https://www.camcut.fi/tuki/ohjeet/mastercam-laitteistovaatimukset/

Se till att du har den senaste versionen av programvaran och relaterade uppdateringar. Försäkra dig också om att ditt hårdvaras grafikkortsdrivrutiner är uppdaterade. Du kan hitta märket och modellen på ditt grafikkort i Windows Enhetshanteraren under Bildskärmskort. De senaste drivrutinerna finns på tillverkarens webbplats, t.ex. https://www.nvidia.com/drivers

Du kan hitta installationsinstruktioner för licenser här:
https://zenex.fi/tuki/lisenssiapu/

Du kan också söka efter hjälp med problem på Mastercams supportsida:
https://zenex.fi/tuki/index.php/mastercam-ohjeita/

För supportförfrågningar gällande Mastercams postprocessorer, läs handlingsinstruktionerna här:
https://www.camcut.fi/tuki/ohjeet/mastercam-postprosessorin-muokkaus/