Camcut växer och utvecklas
Camcut Oy fortsätter att växa och stärka kundservicen genom att rekrytera en ny toppspecialist till sitt team. I april 2025 anslöt sig Aki Hokkanen till Camcut som försäljningstekniker. Med lång erfarenhet inom bearbetning, gedigen kunskap i Mastercam och teknisk utbildning, är Aki ett starkt tillskott till Camcuts expertteam. Boende i Säynätsalo kombinerar han praktisk arbetserfarenhet med tekniskt utvecklingsarbete. Aki har jobbat som maskinoperatör och utvecklingschef, bland annat. Hans Mastercam-kompetens har han skaffat sig både genom arbete och utbildning. På fritiden gillar Aki att spela innebandy, padel och cykla. En passion för att lära sig och dela kunskap drev honom att gå vidare till en ny roll. "Efter 25 år på fabriken längtade jag efter nya perspektiv – nu får jag kombinera mina färdigheter med kundarbete," delar Aki. Camcut's VD Mikko Vepsäläinen är nöjd med den nya medarbetaren: "Vi välkomnar varmt Aki till vårt dynamiska team. Han har erfarenhet, insikt och en genuin vilja att hjälpa våra kunder att lyckas."

På bilden från vänster till höger: Försäljningschef Janne Pesonen, försäljningstekniker Aki Hokkanen, VD Mikko Vepsäläinen. Foto: Tero Lähdesmäki
Nätbutiken Ständigt Under Utveckling
Camcuts nätbutik utvecklas baserat på kundernas behov och utökar ständigt sitt produktsortiment. De senaste tilläggen inkluderar TruThread mätprodukter, som erbjuder ett omfattande urval av olika gängstandarder nu tillgängliga med prisinformation. Om en passande modell inte finns tillgänglig direkt från lager för att tillgodose en kunds behov, kan skräddarsydda storlekar tas fram.
Utöver detta har produktutbudet i nätbutiken nu utökats med högkvalitativa hårdmetallverktyg från Paul Dümmel Werkzeugfabrik GmbH, särskilt för precisionsbearbetning av små delar. Senare i år kommer hela produktutbudet från Paul Dümmel att läggas till i nätbutiken. Camcut fungerar som Dümmels officiella importör i Finland och erbjuder även teknisk support för produkterna.
Blickar mot Framtiden
Camcut utvecklar ständigt sin verksamhet för att bättre kunna svara på de föränderliga behoven hos kunderna. Företaget har startat ett utvecklingsprojekt för att utforska möjligheterna med nya teknologier när det gäller att förbättra kundservice och stödtjänster.
